08 June 2011

Doa-doakanlah..

Selamat malam semua.. Lama kan tak update??? Rindu tak?? hehe.. Sori la, bkn sengaja tak nak update cuma sejak 2 menjak ni sedikit bizi.. bizi ngan urusan personal la, urusan kerja la.. hmm, tak abis-abis.. tambah-tambah lagi, dlm keadaan cuaca yg tak menentu nie.. badan pun mudah tak sihat.. Masuk ari ni da 3 hari da selsema.. & esok, terpaksa la mengambil cuti, huk3..
 
Takpe, nikmat kecil je tu Allah nak tarik kan.. Lagipun, sakit ni penghapus dosa yea dak.. Hadis pun ada sebut pasal nie..

“Tidaklah orang Muslim ditimpa cobaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”
(HR. Bukhari-Muslim)

Dan Rasulullah pun pernah b'sabda, “Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.”

"Janganlah kamu mencela demam. Kerana sesungguhnya demam itu mengikis kesalahan anak cucu Adam sebagaimana bara api mengikis keburukan besi.” (HR. Muslim)

So korang, terima dan redha je la ujian dari-Nya ini..

p/s : Mudah-mudahan diriku kembali sihat seperti sediakala.. aaaaminnn.. doa-doakanlah yea kawan-kawan.. :)



2 comments:

HonEyBuNNy said...

semoga cepat sembuh...

amin...

Misz Nuriz said...

Ila,
thanks dear..
aminnnn.. :)

Related Posts with Thumbnails