27 January 2013

Coretan Pagi Ahad..

Selamat pagi! Rasa macam dah lama sangat tak menulis.. Ntah kenapa, fikiran aku sangat bercelaru 2, 3 menjak ni.. Dan aku sendiri tak pasti apa sebabnya dan kenapa aku begini.. Semuanya bercampur-baur.. Berkecamuk.. Serabut!

Rasa macam nak tenangkan jiwa di tempat yang sunyi.. Lapangkan fikiran.. Tak nak fikir apa-apa.. Nak biarkan otak kosong.. Segar.. Dan bebas dari belenggu masalah...

Hidup ni sangat complicated kan.. Lari sejauh mana pun, masalah sentiasa menghambat kita.. Bukan masalah je, kenangan, kesalahan dan sejarah lampau sentiasa memburu kita walau di mana saja kita berada... Cumanya, bergantung kepada diri kita sama ada bijak atau tidak untuk mencari jalan penyelesaian menyelesaikan dan melupakan semua itu..  

Apapun, ingatlah, jalan yang satu itu sentiasa terbentang luas.. Kembalilah ke jalan itu.. Nescaya kehidupan kita akan lebih terjamin dan diredhai oleh-Nya..

Bila susah tiada gelisah
Bila miskin syukur pada Tuhan
Bila sakit tiada resah di jiwa

Bukankah Tuhan telah berfirman, "ketahuilah dengan mengingati Allah, jiwa kan menjadi tenang.... "

Peace!  ^_^


15 January 2013

OST Setia Hujung Nyawa - Maafkan Aku (Last Minute)

Setia Hujung Nyawa punya penangan.. Layan OST drama ni... :)


Dan apa
Yang kau mau kan dari ku
Telah lama ku kata
Yang ku cinta sepenuh hatiku

Sampai bila
Harus aku menunggu cinta mu
Dan pabila ku sedari
Kaulah yang pertama
kucintai

Maafkan lah diri ini
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yang dapat menemanimu

Dengarkanlah sekali lagi
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata
I said I love you..

 

13 January 2013

Rahmat Ujian - Mestica



Dalam derita ada bahagia 
Dalam gembira mungkin terselit duka
Tak siapa tahu
Tak siapa pinta ujian bertamu

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran

Segala takdir 
Terimalah dengan hati terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan 
Allah mengasihimu setiap masa

Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmat-Nya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi

Segala takdir 
Terimalah dengan hati terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala ujian diberi
Maka bersyukurlah selalu

12 January 2013

Sastera Kupu-Kupu - Mimie Haris


Betapa kelam buat aku tak termampu
Di manakah mentari
Yang dahulu di sisi

Betapa kejam bila sayapku kau patah
Tubuhku pun melemah
Diriku pun merebah

Sakit ini
Adalah setia yang tak pernah kau mengerti

Berharap kasih moga engkau mampu memahami
Walaupun bukan sekarang
Bahagia menjelang

Berharap kasih moga engkau mahu untuk bersama
Andai musim pun berubah
Dirimu kan datang

Aku si kupu-kupu
Hinggap di kuntum hatimu

01 January 2013

Selamat Datang 2013!

1 Januari 2013 membuka tirai hari ini membawa lembaran cerita-cerita baru dalam kehidupan kita  setelah genap 365 hari telah kita lalui di tahun 2012..

Selamat datang 2013! Dan selamat tinggal jua 2012! 

Sememangnya, ketibaan tahun baru ini langsung tidak bermakna andai kehidupan kita tetap di tahap yang sama.. Tiada apa-apa perubahan.. Tiada apa-apa kemajuan.. Berazamlah untuk berubah ke arah kebaikan.. Dan berusahalah untuk melaksananya serta iringlah dengan untaian doa.. Insyaallah, kehidupan kita tidak akan sia-sia..

Di tahun baru ini, tiada apa yang aku harapkan melainkan berdoa dan terus berdoa agar dipanjangkan usia dan dikurniakan kesihatan yang baik untuk aku terus mengatur langkah meniti hari-hari mendatang.. Hari-hari yang aku sendiri tidak pasti apa yang akan terjadi.. Hari-hari yang masih misteri.. Yang masih kabur haluannya.. Namun, kehidupan harus diteruskan walau apa jua rintangan yang menghalang.. Yea, jalanilah kehidupan yang penuh cabaran ini dengan penuh ketabahan..!

Jauh di sudut hati ini berdoa, "semoga ketibaan 2013 ini memberi 1001 makna dan menjanjikan sesuatu yang jauh lebih baik dari sebelum ini..."Mudah-mudahan.. Akhir kata, SELAMAT TAHUN BARU 2013!


Related Posts with Thumbnails