23 June 2011

Aku & Kenangan..

Selamat pagi semua.. Hmm.. dok kat ofis 2,3 hari ni agak membosankan.. Biasalah, time bizi memang teramat2 bizinye sampai rehat pun x sempat & kadang2 mlm baru balik.. tp time x bizi, camni laa... melangut mengadap PC.. Sampai kadang2 mengharapkan sgt masa cepat2 berputar agar hari yg dilalui tdk terasa panjang...

Hmm, bila berada dlm situasi camni, pikiran ni jauh melayang.. mengenangkan kisah2 lama.. cerita suka duka.. yg telah jauh aku tinggalkan..

Ah.. bila memikirkan semua tu, perasaan rindu ini makin menebal.. rindu pada famili & sanak saudara di kampung.. rindu pada kengkawan masa zaman sekolah dulu.. masa zaman poli.. Agak2 ingat lagi x diorang kat aku yea..? atau aku je yang merindu dalam sepi???

Rindu rasanya nak balik ke zaman kecik2 dulu.. main2.. bersuka ria.. takde masalah apa pun yg nak difikirkan.. hmm.. rindu pd kenangan2 lama.. sweet2 moment...

Da tua upernye aku nie yea.. haha.. da byk kenangan yg aku bina n da byk gak moment yg da aku tinggalkan.. mungkinkah memori m'datang akan terus hadir dlm kamus kehidupanku..?? menambahkan cerita2 suka duka yg aku tempuhi dlm hayat ini...

Tp, syukurlah.. dlm usia aku selama 20-an nie, aku dapat mengenali ramai insan2 yg hadir dlm hidupku...

Insan datang..
Insan pergi..
Namun, kenangan b'sama tetap b'semadi pasti..

Ketahuilah kalian wahai insan2 yg pernah hadir dlm kamus kehidupanku, kalian amat b'harga bagiku & akan ku ingati diri kalian sampai akhir hayatku kerana kalian adalah sebahagian dari kisahku.. sebahagian dari hidupku.. yg datang & pergi, yg menghilang & kembali.. yg m'ceriakan & m'bahagiakan hidup ini, tdk kurang yg m'beri kedukaan & m'buatkan diri ini menangis.. apa saja yg kalian lakukan dlm kehidupan yg sementara ini, ku balasi dgn ucapan terima kasih setinggi2...

Moga kehidupan ini m'jadi kenangan t'indah antara kita yg telah b'semi....

9 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

setiap yang hadir dalam hidup..memberikan kenangan kepada kita :)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

setuju ngan hawa =)

NM02 said...

tiap kenangan yang singgah, simpanlah ia sebagai kenangan abadi dan terindah dalam hidup kita sementara kita masih bernafas dan boleh mengingati semua kenangan itu.

Misz Nuriz said...

Hawa,
betul tu.. hargailah mereka dgn menghadiahkan kngn yg indah utk diingati..bkn kngn yg meruntun hati..

Khumaira,
hehe..gud2

syufaa said...

kenangan juga yang terpahat kekal..
xkira la pahit @ manis..
even org tu still ada or tak ada..
kan..?
^_^

Misz Nuriz said...

NMO2,
waduh ayat..hehe.. sokong2..

syufaa,
betul tu..akan sentiasa terpahat di hati selagi hayat dikandung badan..

HonEyBuNNy said...

hadirnya seseorang dan perginya seseorang adalah kenangan terindah yang xkan mudah di lupakan.....;-)

Belleza~ said...

su nak jd sebahagian [secebis pun takpe] dari kenangan terindah tu...

(^_^)~

Misz Nuriz said...

Ila,
betul.. setiap yg dtg & pergi sentiasa diingati..

Sue,
hehe.. jgn risau..
sue da lama jadi sebahagian drpd kenangan tu.. yg akan kuingati sampai akhir hayat.. :)

Related Posts with Thumbnails