03 May 2010

Masanya da tiba...

Yea.. masanya da tiba..  eh, jgn panik.. la, korang nie tak leh saspens ckit.. ilex la der.. hi2.. ni ha, nak bagitaw, masanya da tiba utk aku bayar utang.. ha3.. maklumlah, selama nie aku teramat busy nye sampai tak sempat nk bayar utang org.. ishk-ishk, busy betul aku kan???

Hmm, bkn utang apa pun.. utang tag je.. n time-time camni la paling sesuai utk lunaskannya.. time takde idea nak menulis.. so, amik jln mudah, jawab tag je la yea.. hihi.. bagus tak idea nie..?

Ok, jgn buang masa lagi, jom kita ke agenda seterusnya.. hmm, ari nie nak selesaikan tag dari
miss suraiza n nak tuntut award dari ajez shippuden.. wat sekaligus la senang kan..

Mula-mula, amik award la dulu, hihi.. baru bersemangat nak jawab tag jap lagi kan..

Taraaaaa!!! ni la award yg aku dpt.. sunflower lagi tu.. wah, semakin bersinar-sinar la blog nie yea.. suka-suka..



Em, bila da dpt award ni, automatically la kena wat ucapan kan.. hmm, mujurlah dah wat skrip siap-siap, he3.. so, terima kasih beribu-ribu riban aku ucapkan kpd ajez shippuden kita yg sudi memberi keriangan kat blog ni dgn penganugerahan sunshine award nie.. semoga sang bunga matahari ini bisa memancarkan sinar keceriaan laksana sang mentari kpd blog ni yang sememangnya cukup indah dgn iringan lagu cukup indah ini.. eh, t'melalut la plk.. sori2..

Tq ya ajez, nanti lenkali bagi la lagi yea.. award bulan ke bintang ke, baru la ada kesinambungan.. wah, kalau dpt tu, semakin b'seri2 n b'kilau-kilauan la blog nie.. hu3..

Ok, psl award pun da beres..

Jom selesaikan misi sue plak.. nie ha, nak citer sikit, ari tu pi la jalan-jalan umah dia.. sesaje nak ziarah kan.. almaklumlah, kita nie kalau tak saling ziarah-m'ziarahi tak sah.. nanti ilang pulak punca rezeki tu yea.. tambah-tambah lagi kalau ziarah pagi-pagi, lepas subuh ke.. wah, rezeki datang b'golek-golek la.. ha3.. murah bebenor..

Hmm, nak dijadikan citer, ntah mimpi apa dia semalam aku pun tau taw.. tetiba je dia bagi wasiat.. ish, jgn.. takut dgr weh.. hi3.. tp, wasiat dia bkn sebarang wasiat.. nak taw apa wasiat dia??? betul nk taw ni??? ok, jgn menyesal yea..



Ha, tgk.. kan da menyesal tu kan... ni la wasiat dia.. suruh jaga lembu dia yg sihat walafiat nie.. aku pun heran, sejak bila la dia bela lembu nie.. ishk, musykil2.. dah la suruh jaga je, kalau bagi aku wat korban ke, kenduri ke, ada la jgk pe'dahnya.. hmm, nasib2..

Tp xpe la, suruh jaga lembu pun jadi la.. so, bagi memenuhi p'janjian aku dgn dia, yg da siap ditandatangani smlm.. ceee... bila ntah wat agreement nie.. he3.. aku kenalah laksanakan tugas2 di bawah nie ha.. so, buat je la...


<1> Thank & link the person that gave you the cow 

~Tq b'byk2 tq la kpd
miss suraiza nie atas kepercayaannya t'hadap diri ini.. sememangnya, pilihannya benar2 tepat.. akan ku jaga cow mu ini sebaik2nya.. p'cayalah!!!!!!

<2> Bagi balik wasiat ni kat 7 blogger yg paling active atau 7 yg paling tak active


~La, kena bagi kat org jgk ek.. ni yg mls nie.. xpe la, x kan aku nak jaga seumur idup kan???
amik la yea korang..
anastasyea - sbb dia suka jenguk2 aku kat cni.. huk3 (ce, sedey lak) iznie - sbb dia suka benor kalau aku wat entry bahasa kelate.. he3 aishah - sbb aku suka curi cheese dia.. ha3 rockers - sbb dia suka wat konsert rock kat blog aku.. ha3.camne la rockers jaga lembu yea.. hi3.. t'tanya2 aku.. min - sbb aku x nak tgk dia b'khayal lagi.. ha3 ringgo - sbb nama dia sama cam vokalis kump. Arrow.. cikpetro - sbb dia suka lagu blog aku.. yahoooooooo!!!! n google!!!!!!!!!

amik jgn x amik yea..

<3> Bagitau dorang yg dorang dapat wasiat dari orang kaya kg sepening lalat 


~Ceh, sejak bila kg aku tukar nama nih??? yg tang kaya tu da ok da.. tang nama kg nie.. ishk, xpe la.. x kisah la.. ok2.. aku akan bagitaw diorang jap lagi.. dont wori be hepi la...

<4> Cerita 3 perkara@apa yg anda selalu buat sambil tengok tv 


~Minum air, gaduh ngan adik2 (sbb berebut remote), ape lagi ek, tido kot.. (sambil tido, sambil tgk tv-gitu la lebih kurang)

<5> Bagitau 3 makanan pelik yg pernah anda makan 


~Setakat makan ati, b'ulamkan jantung n cicah budu tu pernah la.. tp x pelik sgt kot??? kan..

<6> Cuba bagitau berapa orang dah kawan anda kat FACEBOOK 


~Ni nak jawapan tipu ke bohong nie??? sikit je.. separuh lagi nak sampai 400, ha3.. tu la x nak add aku sgt.. kan x ramai member aku tu.. huk3

<7> Feveret soalan ni, camne korang berjumpa spouse or pakwe/makwe korang? Kat mana? 


soalan MELODI yea.. panas2.. jawapan aku pun panas... NO KOMEN!!!!! ha3... ;p

PEACE!!!!!


8 comments:

Rockers said...

mak aih... trimakasey byk2 atas wasiat itu... rockers jaga lembu dengan memasang kaset lagu2 rock di kandang lembu supaya lembu2 rockers boleh membesar dengan semangat rock..
bila lembu rockers makan, rockers ambik gitar dan terus membuat konsert rock sambil ditonton oleh lembu2 rockers sendiri... yearghhhh
caya sama lu!!!

http://cicaktonjeng.blogspot.com

Penulis Rindu said...

salam ziarah ...ada Bloger award dari saya ..kalau sudi ambil kat blog ana ok..org kampung

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nice

Iznie said...

wah...dapat mandat besar jaga lembu...haha

lembu betina ke jantan nie??
nak minum susu lembu leyh masa jaga2 tu....? hehe

thnks2...nnti iznie jaga leklok macam jaga anak patung sendiri... hehe

Misz Nuriz said...

rockers,

oh gitu cara rockers yea..hi3
xpe2.. lain org lain caranya..

yg penting, lembu tu idup..
jgn mati x t'jaga sudah..

rockers yea..hik3

Misz Nuriz said...

abu luqman,

tq2..nanti tiewa gi tuntut eh..
hi3

Misz Nuriz said...

brutal solo,

apa yg nice nye??
hi3..

anyway, tq la yea..:)

Misz Nuriz said...

Iznie,

tiewa pn x taw jantina lembu nie..hi3
eh, jgn.....jgn x minum, minum...ha3

jaga leklok na..
hik3

Related Posts with Thumbnails