19 December 2010

Idola Kecilku da t'singkir..mood sedey..

Aduhai... aku pun x taw nape.. walaupun usia aku da 20-an, tp aku sgt2 meminati program feveret bebudak sekolah, IDOLA KECIL... he3.. mungkin sifat kebudak2an tu masih melekat dlm diri aku kot... Hmm.. aku mula tgk Idola Kecil ni pd musim pertama ag.. masa tu, x tgk live pun.. juz ulangan je.. time tu, pengacara dia, Zizan Raja Lawak.. bagi aku, x sesuai langsung dia jadi pengacara program ni.. sbb paham2 je la, dia ni suka wat lawak kan.. program ni lak, program nyanyian.. & kadang2 perlukan situasi yg serius especially time nak umum penyingkiran.. tp, bila pengacara pun da lawak, bayangkanlah camne??? kah3...

Bila da tgk musim p'tama tu, da tentu la aku x lepaskan peluang utk tgk musim kedua lak kan.. pengacara dia pun da b'tukar.. kali ni, Aliff Sattar la plk.. hmm, ok la.. tgk musim kali ni, mmg aku da jatuh minat la dgn program nie.. boleh dikatakan, tiap2 minggu aku tunggu siarannya.. dgn kata lain, setiap sabtu mlm, jam 9, pasti aku da t'pacak kat dpn tv semata2 nak tgk Idola Kecil.. Masa tu, da siap ada idola kecil feveret la.. hehe.. & adik itu x lain x bukan, fienaz n dayana.. bila tang fienaz t'singkir tu, uishh.. sedey giler beb.. tgk dak2 AF t'singkir pun x camni... tp, mujurlah Dayana menang.. t'ubatlah jgk kedukaan tu.. hik3..

Dayana n Fienaz Idola Kecil 2


Fienaz, Arill n Dayana

Ha, musim ketiga ni mmg excited sgt2 la nak tgk.. mmg da lama t'tunggu pun.. Mula2, masa tgk konsert first, tu minat kat adik nie, Adiba nama dia.. wuish, t'pikat betul dgr suara dia.. da la suara serak2 basah, nyanyi lak lagu ella.. mmg perfect la.. konsert kedua n ketiga tu, kena g kursus lak.. adoi, kacau daun betul.. t'lepas la tgk.. tgk konsert yg ke-4 tu, rasa cam pelik je, sbb adiba xde.. so, tak puas ati la nie.. tanya la member yg sorang tu.. yg juga penggemar program ni.. dia cakap, adiba da t'singkir.. hadoii mak, sedey siot.. baru je nak minat..

Yeahhhh!!! Adiba.. rockkkk!!!

Hmm, lepas tu, t'paksa la minat kat org lain lak.. ceee.. mcm korang la, minat dak2 AF.. aku minat Idola Kecil je.. hu2.. tgk konsert seterusnya tu, t'pikat lak ngan suara adik Farra nie.. suara pun lebih kurang suara Adiba gak.. serak2 basah.. so, semangat la ni tgk.. tiap2 minggu sokong Adiba.. tp yg sedeynya, tgk semalam punye konsert yakni konsert semifinal, Farra la plk t'singkir dgn 2 org peserta ag.. Adooii.. b'tambah2 sedih la diri ini.. hmm, ingatkan dpt la dia g final.. tp x kesampaian jgk..

Adik Farra..


Adiba n Farra (peserta feveret), dua2 da meninggalkan pentas Idola Kecil 3, huk3...

Nak wat camne kan, keputusan semuanya di tangan juri.. kalau guna undian SMS lain cerita la.. ni keputusan juri 100%.. tp kdg2 rasa cam x adil jgk bila juri diberi hak sepenuhnya m'buat keputusan.. tgk cam musim2 lepas, yg sepatutnya keluar x keluar n yg sepatutnya x keluar tu keluar.. camne tu?? mmg la juri tu profesional.. diorang lebih mahir dan tahu siapa yg lebih layak & x layak.. lagipun diorang ada kat situ, boleh nilai di mana kekurangan n kelemahan peserta.. tp kdg2 ketidakadilan tu b'laku jgk.. mungkin sesetengah pihak b'anggapan, ala, peserta yg dia minat keluar, mmg la dia rasa x puas ati kan.. cuba peserta feveret dia tu boleh g final dah tu menang plk, x kan adanya rasa ketidakpuasan ati tu.. ha, mesti ada suara2 sumbang yg melafazkan dialog camni kan.. tp, betul la.. ni pun salah satu sbb jgk.. tp dr sudut pemerhatian aku, sbg peminat setia program ni, ternyata b'laku ketidakadilan di situ.. mmg aku x nafikannya..

Ntah la, x taw nak cakap apa..tp bila tgk facebook bdk2 idola kecil 3 ni, mmg ramai la sependapat dgn aku.. hehe.. tp xpe la, nak wat camne.. mungkin nasib x menyebelahi adik2 kita yg x boleh pegi final ni.. especially farra la.. sabarlah yea dik, jgn sedey2.. adat program realiti camni la.. ada yg t'singkir, ada yg x.. teruskan p'juangan la yea.. adik2 sume masih muda.. p'jalanan hidup masih jauh.. so, jgn putus asa... lain musim cuba lagi.. hehe.. n kpd peserta yg bole g final minggu dpn tu, buatlah yg t'baik.. x sabar rasanya nak tgk juara baru IDOLA KECIL bg musim yg ketiga nie.. sapa la yg bertuah tu yea??? sama2 la kita nantikan...


Jangan lupa yea!!! ^^

9 comments:

HonEyBuNNy said...

he2/....ila pun kadang2 tgk idola kecil bila adik2 dk layan..ngeh3

Misz Nuriz said...

ila,
hehehe...
tgk gak eh??
best kan...
sy kalau adik2 x layan pun sy ttp tgk jgk..
keh3..

ammboi.blogspot said...

hehehe... maknanya cik kak xleh nak minat mana2 la 2.. kalo cik kak minat musti tersingkir..

ammboi pun layan gak.. ok ler kan...
tp kesian kalo diorang hilang arah pasni..
pelajaran d lupakan..
harapnya tak kan...

Hazwan Hakim said...

wah...betul2 minat heh program ni???

nape da xde??

misz nuriz said...

ammboi,
keh3...
teruk ah camtu..
xleh minat sket, terus t'singkir..
ishk3, badi ke hapa...
mtk jauh la..huhu
em, tu la.. mudah2an diorang x lupakan study diorang yea.. ^^

misz nuriz said...

hazwan hakim,
mmg betul2 minat..
x tipu pun..ki3
bkn xde, ada je..
minggu dpn final dia..
tp tu la, feveret peserta da t'singkir..
sedey n kecewa rasa..huk3

Belleza~ said...

su pun layan jgk rncgan mcm ni.heheh

Misz Nuriz said...

cik sue,
hehehe..
sama la kita..
best2

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ said...

haha....naurah pon layan gak citer bebudak ni... best kowt!!! comey2 belako!

Related Posts with Thumbnails