17 December 2010

Hantu Kak Limah Balik Rumah..

Best ke citer nie?? aku x tgk ag nie.. tp, menurut citer org yg da tgk, citer ni boleh tahan la kelakarnya.. maklumlah, citer bro Mamat Khalid kan..

Hmm, aku sebenarnya bkn suka sgt tgk citer2 nie semua.. kdg2 je kalau aku layan pun.. dah tu, kalau layan pun citer2 yg b'genre camni la.. yg ada komedi2 n santai2 camni, ha.. memang aku b'minat sgt2 nak tgk.. best woo layan citer camni.. boleh gelak2.. sekurang2nya, mampu la kurangkan stress.. yea dak??

Aku ingat ag, citer Zombi Kampung Pisang bro Mamat Khalid ni, yg b'kali2 ditayang kat astro especially time raya, mmg layan la.. tgk la b'kali2 pun, tetap x boring punya.. perasaan nak gelak tu tetap ada.. mmg lawak sgt2.. yg paling x tahan bila tang si zombie2 tu sume dok sebut "OTAK" "OTAK".. Kah3..



Tp, tu citer Zombie, citer Hantu Kak Limah Balik Rumah ni pulak adalah kesinambungan drpd citer tu.. ha, mesti menarik kan.. nie ada info mengenai citer nie..


Pengarah : Mamat Khalid

Penulis & Lakon Layar : Mamat Khalid
Penerbit : Gayatri Su-Lin
Cerita Asal : Mamat Khalid
Pengarah Fotografi : Helmi Yusof
Pengarah Seni : Nazrul Asraff
Penyunting : Zappa Khalid
Syarikat Penerbit : Tayangan Unggul Sdn. Bhd.
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Fiksyen, Komedi, Seram, Misteri
Klasifikasi : U – Untuk tontonan umum
Tarikh Tayangan : 09 Disember 2010Durasi : 100 min
Audio : Stereo
Format : 35mm

Pelakon dan Watak :

Awie sebagai Hussein
Man Kadir sebagai Pak Jabit
Zami Ismail sebagai Pak Abu
Johan Raja Lawak sebagai Abi Hurairah
Ummi Nazeera sebagai Cik Nin (Pelakon Utama)
Pekin sebagai Musalman
Shoffi Jikan sebagai Wak Joko
Avaa Vanja sebagai Ayu
Nadia Mustafar sebagai Nadia Mustafar

Sinopsis Hantu Kak Limah Balik Rumah :

Kesinambungan filem ‘Zombi Kampung Pisang’ bakal diteruskan dengan ‘Hantu Kak Limah Balik Ke Rumah’. Masih mengekalkan genre komedi seram, filem ini bakal menampilkan kejutan demi kejutan.

Husin yang telah lama bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila pulang ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya,

Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang semacam. Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Munawer, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung yang mungkin Kak Limah sudah menjadi hantu.

Abi Hurairah juga setuju dengan pendapat Husin kerana beliau juga mengalami peristiwa pelik ketika melihat Kak Limah di kawasan kubur.

Pak Jabit yang memang bengang dengan Husin (kerana memutuskan ikatan kasih dengan anak gadisnya, Che Nin), menuduh Husin adalah pembawa nasib buruk kepada Kampung Pisang. Sebelum ini keadaan aman damai, sebaik sahaja Husin muncul, keadaan kembali kacau bilau.

Pak Abu mencadangkan agar mereka menyiasat apa yang berlaku sebenarnya. Beramai-ramai mereka ke rumah Kak Limah. Mereka menemui mayat Kak Limah yang hampir reput. Namun, setelah pengebumian jenazah Kak Limah, kampung mereka masih dihantui makhluk misteri di tengah-tengah malam.

Pelbagai bomoh dipanggil untuk menghalau hantu, malangnya tiada satupun bomoh yang berjaya menghalau hantu tersebut. Hantu apakah itu sebenarnya? Siapa yang berjaya menghurai misteri hantu Kak Limah tersebut? Temui jawapannya dalam ‘Hantu Kak Limah Balik Rumah'.



So, tunggu apa lagi kwn2, pegilah menonton di pawagam2 berhampiran anda yea.. hehe.. citer ni da lama da kuar sebenarnya, cuma aku je baru ada hati nak menulis pasal nie.. hihi.. Selamat Menonton.. ^^

7 comments:

HonEyBuNNy said...

hehheheh..memg best cita neh..lawak2....cm nak tgk sekali lg..hahah

Myaby said...

cita ni kelakar. hehehehe

Ikah said...

mcm best jer ...nak kena tgk gak nie nnt

Misz Nuriz said...

ila,
ha3.. best eh??
hmm, mmg nk kena tgk la
nmpak gayanya... ;p

Misz Nuriz said...

myaby
da tgk eh???
hehe..tu la..
rasa cam kelakar gak..
klu da tgk mesti kelakar giler kan..
ekekeke..

Raji berkata said...

huhu nk donload lah citer nih xD
nk tgk kt wayang xmampu =.="

misz nuriz said...

Ikah,
bkn mcm la..
mmg best pun..
org yg tgk ckp la..hehe
jgn lupa tgk taw.. :)

Related Posts with Thumbnails