01 January 2011

Hepi New Year 2011

"Ku langkahkan kaki ini 
Di hangat mentari pagi 
Ku syukuri hari ini
Aku masih berdiri..."

Yea.. kumulakan entry pembuka tirai di tahun baru, 2011 ini dgn serangkap lirik dari lagu "Ku Berlari" dendangan Kumpulan nasyid, Firdaus ft. Cat Farish & Akhbar..

Bait2 lirik yg kukira sgt2 sesuai utk m'interpretasikan perasaan ini khususnya setelah detik 01.01.2011 yg m'jelma ini, aku masih diberi kesempatan utk mengatur sisa2 langkah mengharungi p'jalanan kehidupan di atas dunia yg fana ini yg aku sendiri tdk pasti & tdk tahu bila ia akan dihentikan..

Namun, alhamdulillah... selagi kesempatan ini ada, selagi itulah kupanjatkan kesyukuran tak t'hingga kpd Dia, Sang Pencipta yg Maha Berkuasa atas segala-galanya di atas kurniaan usia yg pada hakikatnya semakin b'tambah dari tahun ke tahun namun, disebalik p'kiraan angka itu sebenarnya, peningkatan usia inilah yg semakin m'dekatkan kita dari masa ke semasa utk b'temuNya.. Yea.. itulah hakikat kehidupan yg harus kita terima.. sesungguhnya, deru nafas & segala yg kita miliki dlm kehidupan ini adalah pinjaman sementara dari Dia.. sampai saat dan ketikanya, ia pasti diambil semula.. sedarlah sentiasa wahai hamba...

Dan tiada apa yg lebih aku harapkan pada tahun 2011 ini melainkan diberi kesempatan utk m'perbaiki segala kelemahan dan nilai kehidupanku selama ini agar ianya m'jadi lebih baik drpd sebelum2 ini.. yea, bagiku, tdk b'makna kemunculan tahun baru & p'tambahan usia ke angka baru jika kehidupan kita masih di takuk lama.. inilah masa yg paling sesuai utk kita berubah.. m'perbaiki kelemahan diri jua m'insafi kekhilafan2 yg pernah kita lakukan sebelum ini..

Jauh di sudut hati, aku berharap agar usia yg b'tambah ini bisa mematangkan fikiranku utk mengatur langkah kehidupan yg lebih b'makna dan t'susun demi kehidupan yg lebih sempurna & diredhai olehNya.. apapun, keredhaan & rahmat dariNya jua kunci segala2nya..

So, SELAMAT TAHUN BARU 2011 ku ucapkan kepada pengunjung2 blogku sekalian, yg setia menyokong blog yg x seberapa ini.. TERIMA KASIH atas sokongan anda.. sy sgt2 m'hargainya.. terima kasih..terima kasih..terima kasih... ^^


6 comments:

Anonymous said...

Salam Tahun Baru 2011..

ILA HonEyBuNNy said...

Selamat tahun baru...;-)

Misz Nuriz said...

tanpa nama
thanks singgah cni..
salam tahun baru 2011 gak..
hik3

misz nuriz said...

ila,
selamat tahun baru...
selalu2 lah dtg cni d thn baru ni yea..hehe

fara feroza said...

sayasukatulis2

happy new year larh..>:)

misz nuriz said...

fara feroza
thanks..
hepi new year gak utk anda..^_^

Related Posts with Thumbnails