15 October 2009

Duka dalam suka

Kenapa mesti ada duka dlm suka...? kenapa aku harus m'hadapi situasi ini..?akulah insan yg paling sedih saat ini.. jika sang mentari mengatakan bahawa dialah yg paling b'duka hari ini krn tdk bisa m'hulurkan cahaya kpd bumi.. itu tdk benar krn aku lebih b'duka dari itu.. jika anak2 unggas b'sedih krn tdk m'dapat makanan, mengertilah, aku lebih sedih dari itu..hanya hati ini yg memahami betapa kesedihan & kedukaan telah melingkari kehidupanku ketika ini...

Akulah insan yg tdk dpt menerima suratan hidupku hari ini.. tatkala, insan yg kusayangi melewati hari2 bahagia, aku tdk b'kesempatan utk berada di sampingnya.. Aku tdk b'peluang utk merasai nikmat kebahagiaan yg dikecapinya malah apa yg lebih ku kesalkan, aku tiada disisinya utk b'kongsi saat2 bahagia dlm kehidupannya...


Maafkan daku wahai kakakku t'sayang.. adikmu ini tdk bisa m'hadiri majlis p'kahwinanmu hari ini.. sememangnya, 2 pilihan yg diberikan kpd ku itu t'lalu sukar utk ku p'timbangkan.. pilihan yg ku kira tdk adil kpd ku... krn, aku telah tahu keputusannya bkn b'pihak kpd keinginanku.... Maafkan aku, aku tdk bisa mengatur p'caturan hidupku sendiri... aku tdk b'upaya membuat pilihan di antara kedua-dua perkara yg penting dlm hidupku.. sepatutnya, ia tdk perlu m'jadi pilihan, krn aku inginkan kedua-duanya... namun, apakan daya.. siapalah aku utk menentukannya.... Mungkin t'sirat hikmah yg mendalam di sebaliknya.. siapa tahu... Dan itulah yg ku harap2kan...


Mudah-mudahan pengorbanan yg ku lakukan ini tdk lah sia2... krn ia adalah demi masa depan ku juga... Demi SPA & p'jalanan masa depanku, aku t'paksa memilih jalan ini... aku akur dgn keputusan yg ku buat... yea, keputusanku adalah muktamad... segala surat-menyurat & pujuk rayu tdk akan sesekali ku layani selepas ini...
Dan buat my dear sis, ucapan ikhlas ini ku titipkan kpd mu...


SeLaMaT PeNgAnTiN BaRu & semoga kekal bahagia hingga ke anak cucu.... Pintaku kpd mu, doakan kejayaan adikmu ini di dunia & akhirat.....


My DeAr Sis, i'm wishing u "SELAMAT PENGANTIN BARU"..
I LOVE YOU SO MUCH

No comments:

Related Posts with Thumbnails