16 September 2011

Errrr..

Aku tak tau kenapa & sejak bila aku begini??? Sebenarnya aku baru menyedari hal ini.. Dan, ia membuatkan aku berbangga dengan diri aku..

Err, aku malu nak bagitahu korang tapi aku bagitahu jugak la yea.. Sebenarnya, selain daripada sifat lemah-lembut, sopan-santun dan berbudi bahasa yang ada dalam diri aku nie - sesape yang dah rasa loya atau tak sedap perut, sila pegi jauh-jauh sekarang.. Rupanya tanpa aku sedari, ada terselit sifat “PATRIOTIK” la dalam diri aku nie.. Macam tak percaya je :)

Yea, betul nie - aku tak paksa korang percaya oke! Owh, nak bukti yea... Buktinya mudah saja.. Situasinya berlaku bila mana “deria dengar” aku ni terdengar lagu-lagu patriotik.. tak kira la dari radio ke tv ke internet ke, asalkan ianya lagu patriotik, secara otomatiknya la mulut aku nie dengan tak semena-mena n lajunya menyebut lirik-lirik lagu tersebut satu persatu dengan melodi yang betul dan terus bernyanyi riang tanpa salah lirik satu pun walaupun tak tengok lirik langsung - fuhh berjaya menulis dengan satu nafas.. :)

Betul.. Tu la buktinya.. Walaupun lagu tu da lama tak dengar, tapi bila je ia berkumandang, aku dapat menyanyikan dengan baik.. Erkk, maksud aku menyanyi dengan lirik yang betul laaa bukan pitching bagai.. Terkadang, aku pun pelik.. macam mana aku boleh mengingatinya yea?? Dan aku terpikir, mungkin inilah yang dikatakan sifat patriotisme.. hahaha - tak lawak pun!

Ok! Fullstop! Sekarang, jom dengar lagu patriotik di bawah.. Ntah kenapa, dalam banyak-banyak lagu bergenre patriotik, lagu ni jugak yang aku suka dengar...Layannnn!!!!

video

p/s : Selamat Hari Malaysia buat seluruh rakyat Malaysia :)

4 comments:

Iznie said...

hehe..klaka laa.... XD


tapi izni pun penah jer macam tu....hehe

ILA HonEyBuNNy said...

tetiba ila dengar lagu neh n jadi patriotik la..

sedapp jugak lagu neh...heheh

Misz Nuriz said...

Iznie,
hehe..
sesaje je tu..

Misz Nuriz said...

Ila,
kan??
layan jgk kalau dgr.. :)

Related Posts with Thumbnails