22 August 2011

Salam 22 Ramadhan!

Masa begitu pantas berlalu.. Sama ada kita sedar atau tidak, Ramadhan yang dilalui kini semakin hampir MENINGGALKAN kita.. Ramadhan semakin ingin MELABUHKAN tirainya.. Ramadhan kini tinggal BERSISA!

Ayuh kawan! Jangan tinggalkan sisa-sisa ini begitu saja.. Kutiplah ia SEBAIK-BAIKNYA selagi KESEMPATAN itu ada untuk kita!

PELUKlah Ramadhan ini SEERAT-ERATNYA buat kali terakhir.. GENGGAMLAH keberkatannya.. BELAILAH maghfirahnya.. KUCUPLAH kenikmatannya dan SAMBUTLAH ganjarannya..

Namun, andai suatu ketika kita harus meninggalkannya jua maka LERAIKANLAH ia dengan rasa KEHIBAAN.. TANGISILAH pemergiannya dengan tangisan penuh KESEDIHAN DAN KEPILUAN.. BERDOALAH kita sentiasa agar pemergiannya bukanlah selama-lamanya.. Semoga suatu hari nanti, ia KEMBALI lagi menghulur salam membawa limpahan KEBERKATAN DAN KENIKMATAN.. Jua mengheret kita dalam PELUKAN yang penuh dgn CINTA TUHAN.. Dalam kehidupan kita pada masa yang akan datang... Mudah-mudahan...

SALAM 22 RAMADHAN! ^_^


6 comments:

Unknown said...

cepatnyer masa berlalu

ILA HonEyBuNNy said...

sedih.....

ramadhan hampir berakhir...semoga kita rebut la segala peluang yang ada....dan insyaAllah bertemu ramadhan tahun depan andai panjang umur..;_)

Misz Nuriz said...

apik pehe,
a'a..kejap je rasa.. hmmm..

Ila,
tu laa..mudah-mudahan jumpa lagi la taun dpn yea.. insyaallah.. :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

sekejap jer rasa ramadhan kali ni..

terharu awe dengar lagu kat blog ni :(

Belleza~ said...

semoga kita semua berjumpa dgn malam lailatul qadar dan diampunkan dosa2 yg lalu..

Misz Nuriz said...

Awe,
a'a kan..masa mmg pantas berlalu..
hihi..saja letak music2 camni..ilex je bila dgr..

Sue,
Aminnnnn.. Insyaallah..:)

Related Posts with Thumbnails