09 August 2011

Alhamdulillah.. :)

Alhamdulillah... Di pagi Ramadhan yg ke-9 ni, kita masih lagi diberi peluang untuk melihat dunia.. Semoga perjalanan hidup kita hari ini diberkati olehNya.. Insyaallah..

Ehem2.. Tetiba je rasa nak senyum LEBAR pagi nie..hehe.. SENYUM jgn tak SENYUM... Maybe korang pun tengah tersenyum2 jgk nie..elelele.. Maklumlah, rata-rata orang aku tengok pagi ni bermuka manis je... Dari semalam lagi kot.. Hmm, terserlah cahaya kegembiraan di wajah..keh3..

Bukan apa, sebab berita ni la...

Bonus raya kakitangan awam

* Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran
minimum RM500 kepada 1.27 juta penjawat awam Persekutuan bulan ini.

* Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada 590,000 pesara kerajaan.

* Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.

Alhamdulillah.. Syukur atas nikmat rezeki ini.. Semoga pekerjaan dan usaha kita semua diberkati.. Berkhidmatlah untuk negara dgn seikhlas hati.. Mudah-mudahan, semakin bertambah-tambah la rezeki kita selepas ni yea.. aminnnn :)

p/s : Tak sangka da besor panjang pun dpt duit raya lagi..keh3.. PEACE!!!


15 comments:

Anonymous said...

Bestnyer dpt duit raya,,
share2 la sikit..hihik

Anak Wak Mail said...

wahhh...syokla semua kakitangan kerajaan kan..:)

Belleza~ said...

tiewa keghoje dah ey?
ingtkan praktikal. heheh

nak duit raya! :P

Misz Nuriz said...

Tanpa Nama,
thanks singgah cni..
boleh2..raya ni dtg umah yea..
sy belanja mkn lemang n ketupat..:)

Anak Wak Mail,
Alhamdulillah..rezeki Allah.. Bersyukurlah..:)

Cik Sue,
La, ari tu kan da bagitaw..
em..da keje da.. awl disember ni genap la 2 taun..
Nak duit raya eh?? Boleh2..nanti raya dtg umah yea.. sy bagi la seposen dua..keh3

ILA HonEyBuNNy said...

alhamdulillah...

bestnya....nak duit jugak..ehheh

Misz Nuriz said...

Ila,
alhamdulillah..hehe..

zehan said...

nak nyampuk gak...heheh...alhamdulillah...sape nk bg kan RM500 tu...syukur....

Misz Nuriz said...

zehan,
hehe..silakan je..jgn malu2..
a'a.. Alhamdulillah.. syukur la drpd x de kan.. :)

Merpati Puteh said...

untung la, haa

NM02 said...

aaaa.... syoknyer!

Misz Nuriz said...

Merpati Puteh,
Alhamdulillah..rezeki kurniaan Allah..:)

NMO2,
Alhamdulillah..hehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

alhamdulillah...orang gomen melaka dapat bonus n gaji 18 haribulan ni :)

Asma Adila said...

nok duit rayo etek..hehehe

Belleza~ said...

tak nak la seposen dua.

nak se-rat dua-rat kehkehkeh

Misz Nuriz said...

Awe,
Alhamdulillah.. rezeki pemberian Allah.. raya sakan la yea..hihi

Asma,
hehe..buleh2.. rayo mai la jale umoh deh.. :)

Sue,
amboiiii..demand nampak... hihi.. tunggu sy jd jutawan la kalau camtu..keh3

Related Posts with Thumbnails