30 September 2010

Ku luahkan segalanya......

Di malam yg sepi nan dingin ini, kutujukan entry khas kpd insan yg b'jaya m'buat hatiku x tenang.. Ahh!! x tenang memikirkan dia.. Memikirkan apa salahku sehingga dia b'kelakuan seperti itu dgn ku.. M'bisu seribu bahasa tanpa sepatah bicara.. Apa salah aku sebenarnya??? Sungguh aku sgt2 bingung saat ini...


Wahai insan yg kumaksudkan, katakan padaku dimana silapnya diri ini?? Apakah ucapanku selama ini pernah m'hiris hatimu?? Apakah kelakuanku sehari2 sgt m'cacatkan pandanganmu?? Apakah begitu??

Tolonglah.. Aku sudah tdk sanggup menahan perasaan ini.. Apakah kamu fikir aku selesa dgn keadaan seperti ini?? TIDAK!! Tidak sama sekali.. Aku sgt t'seksa dijerut perasaan ini.. Perasaan b'salah yg amat.. tp syg, aku merasa b'salah t'hadap kesalahan yg aku sendiri x pasti.. Bisakah begitu??

Jika ini hukuman utk aku.. ku terima seadanya.. Namun, aku mohon.. Janganlah biar diri ini t'seksa lagi.. Cukuplah dgn hadiah ketidaktenteraman ini.. Aku dah x b'daya menanggungnya...


Pintaku, MAAFKANLAH segala salah & silapku selama ini.. Walau ia b'laku tanpa kusedari.. tdk kufahami.. Namun, aku mengerti.. Insan sepertiku ini takkan dpt lari dari melakukan kekhilafan.. Maafkan aku sekali lagi!!

Semoga dgn luahan ini, dpt lah dirimu memuntahkan segala intan permata di dlm mulutmu itu utk menegurku.. Walau semahal mana pun ia, jika hanya memutuskan ukhuwah sesama saudara semata, nilainya tdk akan lagi b'makna.. FIKIRKANLAH!!!


10 comments:

ShErA said...

salam...

saya pun pernah rasa macam ni... sampai sekarang senyap je.. tak tau apa salah saya... sabar la ye...

Jamiel said...

Mungkin si dia belum bersedia untuk membuat pengakuan. Awak banyakkanlah bersabar..

HonEyBuNNy said...

moga si dia baca ye n terungkap segala pertanyaan...amin...

Amalina Omar said...

sabar dan terus sabar..mungkin ade himah disebaliknya

aku_tiewa said...

shera,
yea ke??
hmm, stress kan hidup dlm situasi camni..
anyway, tq.. semoga diri ini sentiasa dikurniakan kekuatan utk m'hadapinya.. =)

aku_tiewa said...

Jamiel,
hmm, ntah la..
tq eh.. mudah2an sume ini b'akhir la.
sy da penat........

aku_tiewa said...

Ila,
harap2 camtu la..
thanks yea.. amin =)

aku_tiewa said...

Amalina Omar,
yea.. setiap yg b'laku itu ada hikmahnya..
Tq atas nasihat ini..
Sy hargainya.. =)

nuyulaisy said...

ni msti hari raya hari tu x mintak maaf btl2 ni... xderlah gurau je... col dia tnya dia btl2 knp?? why??

Misz Nuriz said...

nuyulaisy
ki3.. insyaallah..
doa2kanlah =)

Related Posts with Thumbnails