10 August 2012

Semoga ini bukan Ramadhan Terakhir!

Salam 21 Ramadhan.. Sedar tak sedar, kita telah memasuki fasa 10 terakhir Ramadhan bagi tahun 1433 Hijrah ini..

Fasa di mana Allah menjanjikan ganjaran pembebasan dari api neraka buat hambaNya.. Dan juga kurniaan malam yang kelebihannya menyamai seribu bulan.. Malam yang sangat-sangat indah, yang sering dinanti dengan penuh kesabaran oleh hamba-hambaNya yang muttaqin, malam di mana Malaikat & roh turun membawa segala-galanya dengan keizinan Tuhan.. Malam yang sangat bererti bagi hamba-hambaNya yang mengerti akan kebesaran Allahu Rabbi.. Itulah Malam Lailatul Qadar yang dirahsiakan Tuhan akan kemunculannya, namun yang pasti ia akan menjelma pada salah satu malam antara 10 malam terakhir Ramadhan..

Carilah ia dengan penuh kesabaran.. dengan tulus ketaqwaan.. dengan rasa kecintaan.. dengan jiwa kehambaan.. InsyaAllah, dengan izinNya, kita bisa menjadi insan yang terpilih untuk menemuinya.. Allahu Akbar!

"Singkaplah tabir di sepuluh malam terakhir.. Berlumba kita mencari keredhanNya.. Hidupkan malam beribadah dan beriktikaf.. Berdoa, bertasbih dan memohon keampunan..."

Ayuh rebutlah keberkatan & maghfirah di hari-hari terakhir Ramadhan ini..

Peluklah RAMADHAN ini seerat-eratnya buat kali terakhir.. Genggamlah keberkatannya, belailah maghfirahnya, kucuplah kenikmatannya & sambutlah ganjarannya..

Namun andai suatu ketika kita harus meninggalkannya jua maka leraikanlah ia dengan rasa kehibaan, tangisilah pemergiannya dengan tangisan penuh kesedihan & kepiluan.. Berdoalah kita sentiasa agar pemergiannya bukanlah selama-lamanya.. Semoga suatu hari nanti, ia kembali lagi menghulur salam membawa limpahan keberkatan & kenikmatan juga mengheret kita dlm pelukan yang penuh dgn cinta Tuhan.. Dalam kehidupan kita pada masa yang akan datang.. Berdoalah semoga Ramadhan ini bukanlah Ramadhan terakhir buat kita.. Mudah-mudahan..


No comments:

Related Posts with Thumbnails