15 October 2009

Aku nak menulis..

Maaf yea, aku da memungkiri janji aku da...kata x nk bka blog, tp ntah nape, aku sgt3 merindui blog aku nie,he3...blog yg da b'tukar wajah, b'tukar title...mungkin p'mulaan yg baik kot..hmm...byk sebenarnya benda yg da b'laku dlm hidup aku slama aku tinggalkan blog nie..tp, da x ingat la nk tulis pe...da ilang sume da...cam ilmu la jgk, lama x guna, x refresh balik, jd x ingat la..

hmm....bila dok sajer2 camnie, rasa rindu lak kat famili di kg....
x sabarnye nk balik..............

Rindu sgt2 kat ma, abah, adik2, abe, mok...n sume la...harap2 chat2 sokmo...


Rindu kat kengkawan gok, t'ingat masa2 zaman skoloh dlu..
Agak2 ingat lagi x demo nie kat aku ek..?
ke aku je hok merindu dalam diam...hi2, wat ayat sedey lak..

Rindu rasenya nk balik ke zaman kecik2 dlu..
dok main berambat, dok maen bola bayan, dok main sape cepat duduk, maen lompat getah, bola sepak pown aku maen jgk,he3..jgn x percaya..
hmm..rindu pd kenangan2 lama..
sweet2 moment...


Maybe pasni, aku akn rindu lak kat kengkawan n lecturer di PTSS nie..
Almaklumlah, da nk abis blajor da kan..
skrg perasaan rindu tu x datang ag..


sbb apa, sbb insan2 ini masih ada di dpn mata..
so, rindu tu x lahir lagi la..bile da b'jauhan je, mula la perasaan rindu m'cengkam sukma
rindu kat kenangan2 yg ditempuhi b'sama kwn2 slm 4 sem nie..
rindu kt lecturer2 yg sgt b'jasa & sporting..
rndu kat keindahan poli..
n sume la...

hmm..tinggal 2 minggu je ag..
utk kita m'hargai apa yg kita miliki hari ini..
krn slps nie, kita da x dpt nk merasai lagi..
keindahan n kenikmatan hari ini
so, tunggu pe lagi...???


da tua upernye aku nie yea..da byk kenangan yg aku bina n da byk gak moment yg da aku tinggalkan..mungkinkah memori m'datang akn terus hadir dlm kamus kehidupanku..??
menambahkan cerita2 suka duka yg aku tempuhi dlm hayat ini......


tp, syukurlah...dlm usia aku yg nk m'jangkau 20 taun nie, aku rasa b'syukur sgt2 sbb aku dpt kenal ramai insan2 yg hadir dlm hidupku...

insan datang...
insan pergi...
namun, kenangan b'sama tetap b'semadi pasti..



Ketahuilah kalian wahai insan2 yg pernah hadir dlm kamus kehidupanku, kalian amat b'harga bagiku & akan ku ingati diri kalian sampai akhir hayatku krn kalian adalah sebahagian dr kisahku...sebahagian dr hidupku...yg datang & pergi, yg menghilang & kembali......yg m'ceriakan & m'bahagiakan hidup ini, tdk kurang yg m'beri kedukaan & m'buatkan diri ini menangis...apa saja yg kalian lakukan dlm kehidupan yg sementara ini, ku balasi dgn ucapan terima kasih setinggi2...

Moga kehidupan ini m'jadi kenangan t'indah antara kita yg telah b'semi....

No comments:

Related Posts with Thumbnails