19 March 2012

Bisakah MIMPI Menjadi Nyata??

Sudah sekian lama..
Lenaku tidak diulit mimpi..
Mungkin kerana terlalu nyenyak barangkali..

Namun semalam, mimpi muncul menghiasi
Setelah lama tidurku sunyi..
Membawa bersama cerita-cerita indah..
Kenangan-kenangan abadi..
Yang sentiasa tersemat di sanubari..

Kenapa kau hadir bersama memori itu MIMPI??
Bukan ku tak sudi menyelak tabir itu kembali..
Namun, aku sedih.. terlalu sedih..
Kerana memori itu datang di alam mimpi
Sedangkan aku, sangat mengharapkan ianya benar-benar terjadi di alam realiti!

Oh mimpi, 
Tidak dapat kutafsir perasaan ini..
Datangmu yang tidak kuundang,
Rupa-rupanya membawa kebahagiaan..
Yea! Aku bahagia kerana cerita yang kau bawa mimpi..
Mengingatkan aku kembali kepada wajah itu..
Yang sangat-sangat aku rindu!

Oh mimpi, mengapa engkau menyeksaku begini??
Dek kerana kehadiranmu malam tadi, hatiku tidak keruan..
Aku masih lagi terkenang-kenang akan cerita indah yang kau bawa
Apakah tandanya MIMPI??
Apakah itu hanya mainanmu semata?? 
Atau engkau sememangnya membawa perkhabaran gembira??

Ah! Tidak mungkin sama sekali!
MIMPI tidak akan menjadi nyata! Itu aku pasti..

Tapi mimpi,
Jauh di sudut hati, ku mengharapkan semua itu realiti..
Walaupun aku tahu, ianya mustahil sama sekali,
Namun, siapalah aku untuk meneka 
Takdir yang akan datang menerpa??
Kita tidak bisa jangka bukan??

Walau apa pun yang akan terjadi,
Hanya satu pintaku padamu MIMPI..
Hadirlah kembali menemani tidurku malam ini
Kerana aku masih belum puas menatap
Wajah itu - Yang pernah bertakhta di hati
Yang tidak lekang kurindui!
Dan aku jua tidak pernah jemu 
Mengenang memori-memori lalu
Yang menghadirkan bahagia dalam hidupku..

Dan saat ini aku berdoa..
Semoga MIMPI hadir lagi..
Menyambung cerita-cerita bahagia..
Walau datangnya sekadar dalam mimpi,
Namun itu sudah memadai 
Buat pengubat dukaku di dunia realiti..

Biarlah MIMPI menjadi saksi,
Kerinduan yang tersemat di hati..
Dan menjadi bukti,
Bahawa kenangan yang tercipta itu masih kekal terpahat utuh 
Dalam ingatan insan ini, 
Yang masih setia mencari..
Haluan kebahagiaan yang diimpi..
Walau terpaksa melaluinya di dalam mimpi..

MIMPI,
Izinkan aku bertanya lagi.. 
Bisakah engkau menjadi nyata??
Ah! Aku sudah tahu JAWAPANNYA!

2 comments:

Anonymous said...

syahdunya :)

Misz Nuriz said...

anon,
thanks singgah..
errr, syahdu ke?? takde laa..
biasa2 je.. hikhikhik

Related Posts with Thumbnails