16 August 2012

Salam 27 Ramadhan!

Sedar tak sedar lagi 3 hari, Ramadhan akan pergi meninggalkan kita.. Bulan kemuliaan.. Bulan yang penuh ganjaran ini akan melabuhkan tirainya jua setelah hampir sebulan menemani kita.. Dan dalam tempoh itu, tanyalah diri kita, apakah kita telah sedaya upaya mengimarahkannya?? Apakah kita sudah menyempurnakannya?? Bisakah ia menjadi Ramadhan terbaik bagi kita?? Hanya diri kita saja yang tahu jawapannya..

Apapun, berdoalah semoga amal ibadah kita di bulan Ramadhan ini diterima olehNya dan bisa menjadi bekalan untuk kita di sana nanti.. Mungkin inilah Ramadhan yang terakhir bagi kita.. Siapa tahu.. ? Kerana bila-bila masa sahaja kita akan dijemput olehNya.. Dan ingatlah, kita tidak pernah dijanjikan untuk bertemu Ramadhan lagi di masa akan datang..

Ya Allah Ya Tuhanku, ku mohon padamu.. Janganlah kau jadikan ini Ramadhan terakhir bagiku.. panjangkanlah usiaku Ya Allah agar aku bisa bertemu Ramadhan lagi pada masa akan datang.. Dan terimalah amal ibadahku di bulan yang mulia ini.. Hanya rahmatMu jua Ya Allah ku memohon.. Amin Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Related Posts with Thumbnails