06 July 2012

Ku luah lagi..

Gembira benar hati ini
Mendengar perkhabaran dia akan kembali
Setelah semusim dia meninggalkan aku pergi
Bersama teman-temannya yang bersilih ganti..

Benar..
Aku sungguh senang sekali
Menunggu kehadirannya datang mewarnai
Lukisan hitam di pelusuk diri
Yang telah membekas di lubuk hati
Menjadi acuan yang sukar diubati..

Sememangnya,
Akulah seorang insani
Yang sentiasa tewas dek permainan duniawi
Yang adakalanya kejam..
Adakalanya menyakitkan
Dan adakalanya membahagiakan..
Namun, jalan itu aku pilih sendiri
Segala-galanya terserah kepada diri ini..

Tapi ku sedari
Betapa selama ku susuri hidupku ini
Jalan ku lalui masih belum ketemu haluannya
Masih kabur
Sehingga ku tidak bisa menemui titik noktahnya
Lantas aku terfikir,
Apakah jalan kupilih ini bukan jalan yang sebenarnya,
Jalan yang menghubungkan aku dan dia??

Dan terdetik di hatiku teringatkan dia..
Sungguh aku amat yakin sekali
Hanya dia yang bisa menjadi panduan
untuk membawa ku ke sana

Kuharap kehadirannya nanti
Bisa merubah jalan ini
Agar tidak lagi membelakangi
Hakikat kehidupan yang telah terpatri
Yang telah terlukis sejak azali..

Semoga jalan yang kulalui nanti
Adalah titian indah menuju kasih Ilahi.... 


2 comments:

Anonymous said...

penuh makna
suka baca..

Misz Nuriz said...

anon,
tq :)

Related Posts with Thumbnails