18 February 2011

I LOVE KELANTAN...

Biarlah org nak kata apa...
 

Biarlah mereka terus menghina...
 

Biarlah apa pandangan mereka...
 

Biarlah mereka terus dgn cara mereka..
 

Biarlah hasad dengki mereka terus bermaharajalela...
 

Dan biarlah itu semua.. Walaupun ia sudah tahap melampaui batas manusia...
 

Namun, anggaplah kita semua BERTUAH!! Kerana, ada segelintir pihak yg tdk senang dgn cara hidup, pencapaian & semua aspek yg berkait dgn kita.. Fikirlah, org tdk akan dengki jika kita semua tdk bagus di mata mereka.. Jadi, apa lagi yg harus dikata?? Terima sajalah bukan?? Coz kita tdk bisa menutup mulut mereka apatah lagi m'halang jari2 mereka menaip & mereka b'macam-macam cerita... kita tdk bisa bukan??
 
So, abaikanlah kebencian mereka kpd kita.. Kerana, yg pasti kita tetap & setia berkata...
 

Dan akan terus LOVE KELANTAN, tempat tumpah airmata kita jua b'bangga dengannya sampai bila2..

 
*klik je pada gambo kalau nak tgk lebih jelas yea.. PEACE ^^
 

20 comments:

Pembawa_Wacana said...

Love Kelantan juger...:D

Misz Nuriz said...

Pembawa_Wacana
Jom sama2 love Kelantan...
hik3..

s h e e said...

huhuh...manyak jgk org anti kelantan ek...tp sy suke masakan kelantan...shedap...my mum pon org kelantan...yeay...go kelantan go...

Misz Nuriz said...

shee,
a'a.. biasa la tu..
hehe..
GOMO KELATE GOMO...^^

noraim said...

biarlah org nak kata apa. kita tak blh larang. bkn semua raktay kelantan jahat dan bkn semua org luar kelantan baik.

p/s: sy dak kelate jgk :)

akmal said...

tak kisah la negeri mana pun, kalau perangai tak senonoh sape nak suka. yg penting saya bangga jadi awek kelate..hehe
trimas sudi jenguk.. :)

HonEyBuNNy said...

wah..nak jadi peminat kelantan jugak la...ehheh

Asma Adila said...

setuju dgn mu tiewa..rmai org benci klnte..aku pn xtau knp..mcm2 org luar oyak klate..mundur la,longhat kuat sgt la..beci dh aku

Merpati Puteh said...

sy t'sangat BANGGA mnjadi khalifah y lahir d KELANTAn..
p/s:: biarlah ape org nk kate...
stiap y kurang mesti ade lebihnya&setiap y lebih ade kurangnya.. manusia xpernah sempurna ~ I LOVE KELANTAN~

NM02 said...

awak, nnt dtg kg kita raya thn ni ye

Misz Nuriz said...

noraim
betul tu..
biarlah demo dgn cara demo..
asalkan demo bahagia.. haha..

akmal
yo lo.. perangai udoh sume org benci dok???
yeah.. proud to be kelantanese ore putih kato..
hik3

Ila,
jom2.. ^^

Sema,
lok la ko demo nok oyak gapo pun..
de jenih hok meto gak, meto gitu la..
xleh wat gapo doh..

K'niza
yess!sgt2 setuju dgn pndpt anda..
I LOVE KELANTANNNNNN!!!

NMO,
hehe..
kg kat mana ntah???
insyaallah..^^

Tapak Kaki said...

ada jugak yang busuk hati macam ni.. sesama Islam pun nak anti..baik anti yahudi ke amerika ke dari anti kelantan..kan?

Misz Nuriz said...

tapak kaki,
janggal la plk ase sebut nama nie...keh3
betul3... anti merokok ke anti dadah pun ok jgk.. ada gak faedahnya...^^

Anonymous said...

ORE HOK BODO JAH BENCI KELATE NIE...BIAR LA ORE BENCI KELATE ASAL TUHAN SAYANG KOW NEGERI KITOW...BIASE LAH, NEGERI SOHOR, RAMAI ORE DENGKI....

Anonymous said...

ORE HOK BODO JAH BENCI KELATE NIE...BIAR LA ORE BENCI KELATE ASAL TUHAN SAYANG KOW NEGERI KITOW...BIASE LAH, NEGERI SOHOR, RAMAI ORE DENGKI....

Anonymous said...

semoga tuhan balas perbuatan mereka...bakpo la pakat benci kelate sedangkan kelate xpernah benci sapo2...ya tuhan, tolong lah lindungi negeri ini drpd terus dihina...tunjukkan lah rahmat mu ya allah...

Anonymous said...

semoga tuhan balas perbuatan mereka...bakpo la pakat benci kelate sedangkan kelate xpernah benci sapo2...ya tuhan, tolong lah lindungi negeri ini drpd terus dihina...tunjukkan lah rahmat mu ya allah...

Anonymous said...

semoga tuhan balas perbuatan mereka...bakpo la pakat benci kelate sedangkan kelate xpernah benci sapo2...ya tuhan, tolong lah lindungi negeri ini drpd terus dihina...tunjukkan lah rahmat mu ya allah...

Anonymous said...

Lain kali orang kelantan jangan budayakan "ore luar" kepada melayu negeri-negeri lain.

Anonymous said...

Ore2 klate, demo keno tahu knapo diore "ore luar" benci pd klate2 blako:
a) budaya "ore luar"
b) sikap kenegerie
c) bawo sek-sek demo ko work place & institution
d) tok buleh kecek melayu dengan baik
e) sikap berbanggo dgn sek demo "oo klate2 blako rak.."

Cubo kito ubah..!

Related Posts with Thumbnails